وب سایت حوزه علمیه المهدی عج بیدگل
03154727278

شیعه شدن علمای اهل تسنن

 

محمد تیجانی سماوی

در تونس متولد شد. و بعد از گذر از ایام طفولیت ، به کشورهای غربی مسافرت نمود تا بتواند از شخصیتهای مختلف علمی بهره مند شود . در مصر ، علمای الازهر از او درخواست کردند که در آنجا بماند و طلاب الأزهر را از علم فراوان خود بهره مند سازد ولی قبول نکرد و در عوض سفری که به عراق داشت و با مباحثات فراوان با علمای شیعه امامیه ، مذهب تشیع را انتخاب نمود و الآن در دنیا از مروجین تشیع شناخته می شود و کتابهایی را نیز در دفاع از این مذهب تألیف نموده است .

او در بخشی از کتابش می گوید : شیعه ثابت قدم بوده و صبر کرده و به حقّ تمسک کرده است … و من از هر عالمی تقاضا دارم که با علمای شیعه مجالست کرده و با آنان بحث نماید که به طور قطع از نزد آنان بیرون نمی آید جز آن که به مذهب آنان که همان تشیع است بصیرت خواهد یافت …

آری من جایگزینی برای مذهب سابق خود یافتم و سپاس خداوند را که مرا بر این امر هدایت نمود و اگر هدایت و عنایت او نبود ، هرگز بر این امر هدایت نمی یافتم .

هیچ شک ندارم هر کس به ولای علی و اهل بیتش تمسک کند به ریسمان محکمی چنگ زده که گسستنی نیست . روایات پیامبر صلی‌الله علیه و آله در این مورد بسیار است . روایاتی که مورد اجماع مسلمین است. عقل نیز به تنهایی بهترین راهنما برای طالب حق است …

آری جایگزین را یافتم و در اعتقاد به امیرالمؤمنین و بهترین زنان ، فاطمه زهراء و به جای امام مالک ، نه نفر از امام معصوم از ذریه حسین و امامان معصوم را برگزیدم .

دکتر تیجانی بعد از ذکر حدیث باب مدینه العلم می گوید : چرا در امور دین و دنیای خود از علی علیه السّلام تقلید نمی کنید ، اگر معتقدید که او باب مدینه علم پیامبر صلی‌الله علیه و آله است چرا باب علم پیامبر صلی‌الله علیه و آله را عمداً ترک کرده و به تقلید از ابو حنیفه و مالک شافعی و احمد بن حنبل ابن تیمیه پرداخته اید ؟ کسانی که هرگز در علم ، عمل ، فضل و شرف به او نمی رسند .

آن گاه خطاب به اهل سنت نموده می گوید ای اهل و عشیره من ! شما را به بحث و کوشش از حقّ و رها کردن تعصّب دعوت می کنم ، ما قربانیان بنی امیه و بنی عباسیم ، ما قربانیان تاریخ سیاهیم . قربانی بی فکری هستیم که گذشتگان برای ما به ارث گذاشته اند .

او کتاب هایی در دفاع از تشیع نوشته که برخی از آنها عبارت از :
ثم اهتدیت ، لأکون مع الصادقین ، فاسألوا أهل الذکر ، الشیعه هم أهل السنه ، اتقوا الله و یا قومنا أجیبوا داعی الله ، که در حال چاپ است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *